7th Annual Marine Money Geneve

Managing Partner Hr. Fredrik Larsen fra EMF- European Maritime Finance, blev inviteret til at dele sine meninger om udsigterne for shipping-markedet på den 7. årlige Marine Money Conference i Genève tidligere i maj i år. Med tanke på tankmarkedet som den foretrukne og mest bullish af muligheder, der bevæger sig ind i 2020'erne, diskuterede Mr. Larsen den gunstige indgang ved at placere private equity i shippingindustrien i dag. Han var i spidsen for en virksomhed med en bred portefølje af succesfulde shippinginvesteringer at vise frem, og han gav publikum interessant indsigt i, hvad han mener er de mest gunstige kommende tendenser foran os.

Panelet bestod af moderator Dr.Clemens Hilmer fra Watson Farley & Williams LLP, Mr. Larsen fra EMF og Mr. Jesper Droscher, Senior Advisor for Nordische Frachtcontor. Fundamentet for diskussionen var at diskutere, hvorfor aktieinvesteringer i shipping er attraktivt for investorer i dag, samt at identificere den mest interessante sektor. De nøglefaktorer, der driver aktieinvesteringer og udlån i shipping på nuværende tidspunkt, uanset sektor, er gunstige skibsværdier, stærke markedsudsigter og adgang til kapital. Bankerne har traditionelt været den vigtigste finansieringskilde i shippingbranchen, men begyndte langsomt at trække sig ud af markedet efter finanskrisen. Da bankerne er tilbageholdende med at stille gæld, og rederne mangler kontanter, burde enhver aktør (privat eller institutionel) have gode chancer for at komme ind på markedet på favorable vilkår. Skibsværdierne inden for flere segmenter er i dag lave, og med flere redere stadig lavt på kontanter, sættes ambitiøse nybygningsprogrammer i bero, især inden for tankskibssektoren. Derfor er rederierne begyndt at fokusere på brugtmarkedet for at positionere sig til den kommende vækst for at skabe indtjening. Under disse markedsforhold vil investorer blive mødt af redere, der ønsker at drive forretning og samtidig give investorerne mulighed for gode afkast på relativt kort tid.

På spørgsmålet af panelets moderator Dr. Hilmer, om det er en bestemt shippingsektor, hr. Larsen kunne anbefale til sine investorer, svarede han selvsikkert: 'Aktie, som vi ser markedet nu, mener vi, at tankmarkedet er bedst positioneret til hurtige vækst de kommende år. Med IMO2020-forordningen træder i kraft den 1ste januar, tror vi, at hele tanksektoren vil komme ud som vindere. Aframax-segmentet er af vores interesse, hvor rekordhøje skrotninger i 2018 strammede udbudssiden og med en ordrebog, der i øjeblikket repræsenterer 7,7 % af flåden. Med væksten, der kommer fra USA, er Aframaxes godt positioneret til at drage fordel af den øgede aktivitet på grund af deres fleksibilitet over for amerikanske raffinaderier. Med endnu højere eksport fra USA og raffinaderier til at køre på fuld gas efter sommermånederne, er tankskibene i pole position til at generere det bedste afkast på investeret kapital.

Med USA til at være selvforsynende med energi i 2021 og en nettoeksportør af olie, er det nødvendigt at tage de geopolitiske spændinger i betragtning, at eksporten fra USA er nødvendig på grund af det faktum, at eksporten fra andre lande er faldende. Den amerikanske eksport vil nå op på 5 mbd i 2021, hvor efterspørgslen kommer fra det fjerne østen. Fremadrettet forventer vi, at ton-efterspørgslen vil stige på grund af de væsentligt længere handelsruter, især fra Den Mexicanske Golf til Fjernøsten. Kombinationen af ​​Aframax'ens operationelle evne ind og ud fra amerikanske havne, hendes gunstige økonomi kombineret med høj indkomst, er det, der vil hjælpe med at vinde Aframax-segmentet i særdeleshed.

News Headlines

Tilmeld dig vores ugentlige markedsrapport

European Maritime Finance A/S

European Maritime Finance - Bran Identity - Logo

Cookies

By using this website and associated sub-domains, you consent to European Maritime Finance using cookies. This website does actively use cookies for tracking users.

Read our Privacy Policy her..